Pozdravujem celé ctené osadenstvo klubu, pri ďalšom čítaní nedeľnej bájky z koradovej produkcie. Ono už som si myslel, že po L7 inú E38 nechcem. Aj som tomu tak nejako vnútorne veril. Až pokiaľ som nemal koncom roku 2019 osobnú skúsenosť s bezpečnostnou limuzínou. O týchto autách som vedel, registroval som ich, ale... je to ťažké, neobratné, nedá sa s tým jazdiť, extrémne drahý servis hlavne podvozka, nemožnosť zohnať pneumatiky a mnohé iné problémy ma už vôbec nelákali. Akoby E38 nemala sama o sebe problémov už dosť. Ale keď som to videl naživo, tak som si povedal, že to je úplne niečo iné. Navonok sa to tvári ako auto, ale po zavretí tých dvestokilových dverí človek sedí v trezore. Ručná práca, či už v interiéri, kopa nedokonalostí, nedorobkov a v konečnom dôsledku zaujímavej doplnkovej výbavy mi odvtedy nedali spávať. Všetci kamoši a známi si ťukajú na čelo, že radšej Alpinu, alebo niečo iné už, ale srdcu sa rozkázať nedá. Začal som teda hľadanie. Na Slovensku samozrejme nič nebolo, a čo bolo sa radšej zničilo. No coment. V inzercii sem-tam niečo vyskočilo, ale už od pohľadu vyžité haraburdy. Extrémne ťažký život týchto áut v aktívnej službe, potom ako výcvikové vozidlá a živé terče spôsobilo, že sa ich v dobrom stave nezachovalo moc veľa kusov. Celkovo bolo E38 High Security vyrobených iba 597 kusov, z toho 253 predfaceliftov a 344 faceliftových verzií. Ak aj nejaká do ponuky vyskočila, väčšinou bola cena relatívne vysoká a aj tak bola za pár dní preč. Začiatkom roku 2022 som začal riešiť jednu z Ruska, ale nakoniec to nedopadlo nijak, možno aj kvôli situácii na Ukrajine si to predávajúci rozmyslel, alebo ju ani nemal, to už je dnes jedno vo finále. Tri mesiace naťahovania sa cez whatsapp dopadli aspoň tak, že poslal naspäť zálohu a ja som už bol tak frustrovaný že z toho nič nebolo, že som na to skoro zanevrel a začal som sa zmierovať s tým, že už ani nič nikdy nebude.
Minulú sobotu si len tak sedím po takmer dopitej fľaštičke domácej so švagrom a pípne mi správa od Hugina, za čo mu patrí moja nehynúca veľká VĎAKA! Poslal mi link na Security verziu, ktorá mala v inzercii omylom uvedený zlý rok výroby a preto ju moje všemožné filtre nezachytili. V momente som bol čulý a triezvy, duplom keď som videl lokalitu (Brno a okolie). Schytil som telefón a v štýle Gizky Oňovej som išiel a riešil. Predávajúci bol maximálne seriózny chlapík, ktorý ju mal od roku 2018 zaparkovanú v garáži a za 4 roky s tým spravil 200km. Predtým bola od roku 2013 zaparkovaná vyradená z majetku Mníchovskej „Bundeskriminalamt“ v ktorej aktívne slúžila od roku 2001. Posledných vyše 9 rokov nejazdenia a uloženia v suchých garážach sa podpísali na jej viac ako dobrom stave. V zásade ma zaujímala len jedna vec. Vlastne dve. Či je to aktuálne a či viem prísť. Keďže na obe otázky odpovedal predávajúci kladne, dohodli sme termín, medzitým poslal pár fotiek a ja som len odpočítaval čas odchodu po auto. Predávajúci bol 110%-tný chlapík, lebo napriek tomu že som nebol jediný záujemca ani nezvýšil cenu, ani to nepredal skôr, ani to nezrušil. Proste všetko platilo ako povedal a takých ľudí dnes veľa nie je. Komunikovali sme, posielal fotky, videá, telefonovali sme a už vtedy som videl, že má k tomu autu vzťah a nie je rozhodnutý ho predať. Bolo vidieť, že to auto je dobré, a nie je do poslednej chvíle rozhodnutý to pustiť. Bol si dobre vedomý že už také auto asi nezoženie. Celý čas som tŕpol že príde správa alebo telefonát v štýle „nehnevajte sa ale rozmyslel som si ten predaj“. V dohodnutý deň kúpy som nespal skoro vôbec, od 3:30 oči vypučené do tmy a hnačkové stavy. 4:49 som v Biskupiciach naložil kamoša, ktorý ma privítal slovami: „a čo ti kúruje šak klud ideme“. Nakoniec som sa dočkal a v piatok veľmi skoro ráno o 6:47 sme boli na mieste. Nečakal som žiadny zázrak, ale naživo to bolo fakt krásne. Áno, má to nedokonalosti, škrabančeky, preliačiny, jedno okno je rozlepené, ale ako celok je to výborné. Interiér absolútne bez poškodenia, motor ide bezchybne, prevodovka kvíli ostošesť, ale pevne verím že výmena oleja jej pomôže. A keď nie tak repas. Vôbec nevadí. Nejde intercom, výbava je slabšia ale je to Security a tým to hasne.
Auto som samozrejme bez debaty kúpil, keďže som bol s kamošom a obaja sme nadšenci a huby sa nám nezastavili, teda hlavne jemu, predávajúci nás krásne nazval že „kluci vy ste magoři“ a po pár hodinách sme sa rozlúčili. Cesta naspäť s veľkým rešpektom prebehla absolútne v poriadku a ja si konečne môžem vydýchnuť, že z generácie E38 už mám všetko čo má pre mňa zmysel a celé toto šialenstvo trvajúce od roku 2011 sa konečne skončilo hepyendom.
[BMW E38 750iLS] - nebezpečne bezpečná bezpečnostná limuzína
Pravidla fóra
Zadejte si prosím do podpisu identifikační údaje svého vozu, pro lepší orientaci o jaký vůz se jedná.
Příklad:
BMW 750i e32 05/92 DC77645 (posledních 6 znaků VIN)
Zadejte si prosím do podpisu identifikační údaje svého vozu, pro lepší orientaci o jaký vůz se jedná.
Příklad:
BMW 750i e32 05/92 DC77645 (posledních 6 znaků VIN)
- korado87
- Příspěvky: 537
- Registrován: sob říj 09, 2010 9:57 am
[BMW E38 750iLS] - nebezpečne bezpečná bezpečnostná limuzína
E38 V12 * long
E38 V12 * extra-long
E38 V12 * heavy-long
E66 V8 * daily plynový Individual long
E38 V12 * extra-long
E38 V12 * heavy-long
E66 V8 * daily plynový Individual long
- fishmaker
- Příspěvky: 2148
- Registrován: čtv srp 21, 2008 7:54 am
- Bydliště: kousek na sever od Prahy
- Kontaktovat uživatele:
Re: [BMW E38 750iLS] - nebezpečne bezpečná bezpečnostná limuzína
ty jo tak to moc gratuluju... z fotek vypadá pěkně
First EX: BMW e38 740i 6/1995
Second Car : BMW e66 745Li 2/2002 + LPG
Third EX : BMW f01 740i 3/2009
Second Car : BMW e66 745Li 2/2002 + LPG
Third EX : BMW f01 740i 3/2009
- korado87
- Příspěvky: 537
- Registrován: sob říj 09, 2010 9:57 am
Re: [BMW E38 750iLS] - nebezpečne bezpečná bezpečnostná limuzína
Ďakujem, je krásna. Má pár kozmetických nedostatkov, bola menená kapota, vodičov blatník. Rozlepené ľavé zadné okno - ale zázrak že ostatné sú stopercentné. Určite musím dať oranžové smerovky, originál hmlovky. A na dverách sa nájde pár preliačín a škrabancov. Interiér je ale 99%-tný, bez poškodenia, nikdy som nevidel taký krásny volant, na zadných sedadlách asi nikto nikdy nesedel. Roboty tam bude - ale to je jedno... som strašne rád že to vyšlo, je to kus auta.
E38 V12 * long
E38 V12 * extra-long
E38 V12 * heavy-long
E66 V8 * daily plynový Individual long
E38 V12 * extra-long
E38 V12 * heavy-long
E66 V8 * daily plynový Individual long
- LukesE39
- Příspěvky: 23
- Registrován: úte črc 14, 2015 6:41 am
- Bydliště: Pardubice
Re: [BMW E38 750iLS] - nebezpečne bezpečná bezpečnostná limuzína
Ty jsi hodne velkej blazen.. a to se mi libi.. Pak schvalne rozepis ten interier, myslim rozdilnosti od klasicke e38, kdyz budes mit cas a chut
E38 730d 02/01 Imolarot
E38 740i 02/98 cosmoss
E65 730d Toledoblau
Ex E38 730d 02/00 Orient
Ex 3x 728, 740d
E38 740i 02/98 cosmoss
E65 730d Toledoblau
Ex E38 730d 02/00 Orient
Ex 3x 728, 740d
- Huff
- Příspěvky: 846
- Registrován: stř črc 03, 2013 6:58 am
Re: [BMW E38 750iLS] - nebezpečne bezpečná bezpečnostná limuzína
Od kolika vozů je to soukromé muzeum? 8o) Blahopřeji a obdivuji nadšení a vůli, být tebou tak bez toho panzeru taky neusnu.
BMW E32 730ia V8
- korado87
- Příspěvky: 537
- Registrován: sob říj 09, 2010 9:57 am
Re: [BMW E38 750iLS] - nebezpečne bezpečná bezpečnostná limuzína
Tak to neviem, ale keby boli nejaké pekné priestory, tak by som ich kľudne vystavil, aj keď neviem, kto by na to chodil pozerať
Veru som, a vôbec mi to nevadí. A okolie si už zvyklo. Oproti klasickej? Kde by som začal. Celé je to akoby človek sedel v akváriu. Zvonku je to auto rovnaké, takže všetko pancierovanie išlo smerom dnu na úkor interiéru. Tapacíre dverí majú v rohoch taký výrez akoby smerom von z kasne. Dole sú reproduktory. Stĺpiky okolo čelného okna sú užšie a bez airbagov. Vlastne auto má len dva: vodičov a spolujazdcov. Čítacie lampičky na céčkovom stĺpiku sú nižšie posadené ako séria, kvôli kevlaru a pancieru, ktorý je zospodu strechy. Béčkové stĺpiky idú tiež viac smerom dnu. Iná stredová konzola, inak umiestnené tlačidlá výstrahy a uzamykania kvôli pyropatrónam čelného okna. Rýchlostný limit je max 210km/h.
E38 V12 * long
E38 V12 * extra-long
E38 V12 * heavy-long
E66 V8 * daily plynový Individual long
E38 V12 * extra-long
E38 V12 * heavy-long
E66 V8 * daily plynový Individual long
- Huff
- Příspěvky: 846
- Registrován: stř črc 03, 2013 6:58 am
Re: [BMW E38 750iLS] - nebezpečne bezpečná bezpečnostná limuzína
Jak se s tím jezdí? Je to použitelné nebo za trest? A jsou nějaká místa, která se ti budou špatně řešit, viz. ty gumy?
BMW E32 730ia V8
- korado87
- Příspěvky: 537
- Registrován: sob říj 09, 2010 9:57 am
Re: [BMW E38 750iLS] - nebezpečne bezpečná bezpečnostná limuzína
Kupodivu sa s tým jazdí ako s normálnym autom. Kamoš má pancierovú E32 a s tou sa to tiež dá. Ono to má možno o tonu viac ako klasická E38. Áno, treba predvídať, dodržiavať väčší odstup ale zvykol som si. Prvé kilometre doslova nepríjemné s veľkým rešpektom, ale je to auto ako každé iné. Len jazdím opatrnejšie. Viac si všímam okolie. A dynamika... asi ako V8, možno niečo menej. Do kopca zlé - asi ako plne naložená 728i, ale inak bez problémov. Gumy - keďže auto dlho stálo boli preležané a veľmi triasli, teraz už trasú iba pri 80-tke. Mám ešte jednu sadu odloženú, potom asi dám najkvalitnejšiu prvovýrobu aká sa bude dať. Lebo ten rozmer 245/60 R16 sa už v BMW kúpiť nedá.
Inak auto je po výmene oleja a filtrov v automatickej prevodovke, už to raz bolo robené evidentne, na starom filtri je rok 2008. Trošku počuť čerpadlo, aj keď menej ako pred výmenou. Ale časom asi bude treba väčší servis na tom automate. Ale radí krásne hladko, fakt bez problémov
Inak auto je po výmene oleja a filtrov v automatickej prevodovke, už to raz bolo robené evidentne, na starom filtri je rok 2008. Trošku počuť čerpadlo, aj keď menej ako pred výmenou. Ale časom asi bude treba väčší servis na tom automate. Ale radí krásne hladko, fakt bez problémov
E38 V12 * long
E38 V12 * extra-long
E38 V12 * heavy-long
E66 V8 * daily plynový Individual long
E38 V12 * extra-long
E38 V12 * heavy-long
E66 V8 * daily plynový Individual long
- Spooner
- Příspěvky: 5363
- Registrován: pát říj 16, 2009 7:12 am
- Bydliště: Ostrava
Re: [BMW E38 750iLS] - nebezpečne bezpečná bezpečnostná limuzína
Největší pacient s diagnózou 7er . Gratuluji ke koupi
BMW e38 750iL Individual
BMW e36 328i Cabrio
BMW e32 750iL Highline (ex)
BMW e36 328i Cabrio
BMW e32 750iL Highline (ex)
- korado87
- Příspěvky: 537
- Registrován: sob říj 09, 2010 9:57 am
Re: [BMW E38 750iLS] - nebezpečne bezpečná bezpečnostná limuzína
Ďakujem, no veru, asi som fakt pacient...
Vo štvrtok sa konala v Trenčíne jedna fajn akcia, tak som sa zúčastnil, a vyskúšal som Security v jeho domácom prostredí, t.j. na šprintoch. Moc som ho trápiť nechcel, ale tak olej v automate je vymenený vrátane filtrov tak čo. Išiel som s E32 a samozrejme ten generačný rozdiel tam je cítiť takže s prehľadom to dala. Dokonca aj brzdenie z rýchlosti cca 200 na nulu je veľmi slušné. Ale aj tak tomu viac svedčí kľudná jazda. Na blbnutie sú emká... tak aspoň pár foto
Vo štvrtok sa konala v Trenčíne jedna fajn akcia, tak som sa zúčastnil, a vyskúšal som Security v jeho domácom prostredí, t.j. na šprintoch. Moc som ho trápiť nechcel, ale tak olej v automate je vymenený vrátane filtrov tak čo. Išiel som s E32 a samozrejme ten generačný rozdiel tam je cítiť takže s prehľadom to dala. Dokonca aj brzdenie z rýchlosti cca 200 na nulu je veľmi slušné. Ale aj tak tomu viac svedčí kľudná jazda. Na blbnutie sú emká... tak aspoň pár foto
E38 V12 * long
E38 V12 * extra-long
E38 V12 * heavy-long
E66 V8 * daily plynový Individual long
E38 V12 * extra-long
E38 V12 * heavy-long
E66 V8 * daily plynový Individual long