Pěkný den přeji. Tak jsem se rozhodl, že něco napíši o svém autě. Jelikož jsem dost ukecaný, tak se budu snažit to psát co nejvíce stručně, ať zde nejsou zbytečné 10ti stránkové proslovy.
Značka BMW se mi líbí od střední školy, kdy se nám ve městě proháněla dvě 540i v AC Schnitzer úpravě a byla to opravdu úžasná podívaná, když se páni podnikatelé projížděli tehdy městem plný škodovek …Bylo to jako dva žraloci v hejnu bezzubých ryb.
Mé první auto bylo půjčené na rok od otce Opel Astra 1,7td a mělo to 66KW a připadlo mi to jako raketa po tom všem co jsem řídil. Lehké auto a jezdilo velice svižně oproti Felíciím a ostatním co bylo kolem. Auto jsem měl rok a pul a jezdil jsem sním do práce 38km ráno i večer a po celé ČR na výlety. Takže jsem nabral zkušenosti s řízením.
V roce 2007 se kapitola jménem BMW začala psát.
Viděl jsem v inzerátu pěknou e34 525i s vanosem za pěkné peníze a musel jsem ji mít.
Druhý den jsem ji jel prohlédnout, byl tam starší pán 60let před domem 540i e39 a tuto e34 na prodej. Tak mi ji ukázal a řekl co potřebuje za servis a dal mi klíčky ať se jedu projet. Byl jsem tak nadšený, že to auto jede jako postřelené prase, takže jsem jej koupil a užíval si jízdu naplno.
První měsíc po koupi jsem vystřízlivěl, protože jsem propálil 16 000kč v benzínu a to mi spadla brada a veškeré ideály o spotřebě. Tak jsem auto nechal přestavět, ihned druhý měsíc na LPG MAGIC II za 37k což byla skoro cena auta pak ty náklady spadly kolem 5tis měsíčně plus něco na servis což už bylo už v pohodě.
Autem jsem jezdil …7let do roku 2014 a mnou najetých kolem 200tis km hlavně pracovně. 2014/4 šla do světa jednomu klukovi co si ji chtěl opravit a ještě jezdít, tak jsem se sní rozloučil.
Ale už v roce 2013/7 jsem přemýšlel, že musím koupit něco rozumnějšího pro rodinu, kterou jsem čekal a taky žena chtěla něco kam se vlezeme a bude to novější a hlavně bezpečnější než stará e34 která měla své dny sečteny.
Líbila se mi jedna černá e38 7er co jezdila po Vyškově a vyloženě jsem ji hltal pokaždé když jela kolem mě. Jednou jsem potkal majitele na benzínce a pokecali jsme a říkal, že by ji asi chtěl prodat. Tak jsem přemluvil ženu šel na ukázku auta a prohlídku podrobnou s projížďkou a až na pár drobností bylo vidět, že se o ni někdo staral.
728i R6 byla záruka, že to nebude žrát to byla podmínka ženy. A že to bude sloužit a uveze to dítě a kočárek. Díky kufru úplně v pohodě. Takže bylo odsouhlaseno a 7er mohla jít domů.
7er e38 se koupila 2014/8 asi týden před narozením mého prvního syna. Byl to krásnej dárek
Něco o autě. Je to 728ia e38 rok 97/6 černá barva Schwarz II. Při koupi mělo auto 163tis km dnes po 2,5letech má 209tis km. Po prvním roce ježdění se namontoval LPG Prins VSI.
Výbava je střední pro mě dostačující, ikdyž je pravda, že bych rád komfortní sedačky a lepší audio systém a EDC.
O auto se starám v rámci svých možností hlavně technika a karoserie vždy až nakonec. Je krásný pocit vidět auto jak má nové díly a jak se vylepšuje a mění pod rukama.
Auto je to na denní ježdění, které potřebuje náročnější péči a není to tudíž leštěnka co stojí hlavně v garáži.
Základní péče jako je luxování a kontrola kapalin s umýváním na wapce je skoro každý víkend to tady ani nepíšu jelikož padne cca 500km týdně tak je potřeba vše hlídat.
Jak bude čas, sepíšu závady a opravy auta plus přidám fotky, co se chystám na autě dělat a co mě čeká a nemine.
Pokračování další dny.
Filozof - E38 728ia Schwarz II
Pravidla fóra
Zadejte si prosím do podpisu identifikační údaje svého vozu, pro lepší orientaci o jaký vůz se jedná.
Příklad:
BMW 750i e32 05/92 DC77645 (posledních 6 znaků VIN)
Zadejte si prosím do podpisu identifikační údaje svého vozu, pro lepší orientaci o jaký vůz se jedná.
Příklad:
BMW 750i e32 05/92 DC77645 (posledních 6 znaků VIN)
- Filozof
- Příspěvky: 2220
- Registrován: úte srp 20, 2013 7:05 am
- Bydliště: Vyškov
Filozof - E38 728ia Schwarz II
BMW E38 728ia Schwarz II - LPG Prins VSI 6/97 - Spotřeba
-
- Příspěvky: 1554
- Registrován: ned pro 29, 2013 9:46 pm
Re: Filozof - E38 728ia Schwarz II
Vitej
Hezky nastartovany vlakno
Hezky nastartovany vlakno
BMW e66 745Li Individual, 2003, pine green
BMW e38 740iA, 1995, ascot green
BMW e38 740iA, 1995, ascot green
- Filozof
- Příspěvky: 2220
- Registrován: úte srp 20, 2013 7:05 am
- Bydliště: Vyškov
Re: Filozof - E38 728ia Schwarz II
Díky měl jsem pár dní trochu špatné spaní, když jsem řešil opravu visco spojky kde jsem strhnul závit a dva dny auto nejezdilo než jsem sehnal opravnou sadu na závit.
Ale podařilo se opravit a auto jezdí pěkně s novým chladičem a mám z toho dobrej pocit.
Chladič jsem měnil Hella je o 1,2cm tlustší a je do tropických oblastí, kde jsou ty 35-40ky což počítám zde taky bude zase v létě, takže by to mělo lépe chladit doufám auto, když je silnější a stál dost peněz.
Ted už jen otestovat visco spojku že spíná a funguje ve vedrech. Je nějakej ověřenej test na viscu ?
Nebo budu muset čekat na parné dny ?
Zbejvá vyřešit klimatizaci, která chladí jen za jízdy. A zjistil jsem, že se větrák klimy netočí. Takže asi odpor nebo někde nějakej kontakt který budu muset najít to bude ještě sranda
Ještě dotaz funguje visca u E38 po vypnutí motoru ? Dochlazuje auto nebo to u E38 nedělá jako u některých aut a rovnou se vše vypne i ve velkých parnech v létě?
Ale podařilo se opravit a auto jezdí pěkně s novým chladičem a mám z toho dobrej pocit.
Chladič jsem měnil Hella je o 1,2cm tlustší a je do tropických oblastí, kde jsou ty 35-40ky což počítám zde taky bude zase v létě, takže by to mělo lépe chladit doufám auto, když je silnější a stál dost peněz.
Ted už jen otestovat visco spojku že spíná a funguje ve vedrech. Je nějakej ověřenej test na viscu ?
Nebo budu muset čekat na parné dny ?
Zbejvá vyřešit klimatizaci, která chladí jen za jízdy. A zjistil jsem, že se větrák klimy netočí. Takže asi odpor nebo někde nějakej kontakt který budu muset najít to bude ještě sranda
Ještě dotaz funguje visca u E38 po vypnutí motoru ? Dochlazuje auto nebo to u E38 nedělá jako u některých aut a rovnou se vše vypne i ve velkých parnech v létě?
BMW E38 728ia Schwarz II - LPG Prins VSI 6/97 - Spotřeba
- volf-m
- Příspěvky: 1565
- Registrován: ned črc 19, 2015 5:40 pm
- Bydliště: Domažlice
Re: Filozof - E38 728ia Schwarz II
Já už poznám jak je na tom, když chcípnu teplé auto a zkusím s ní pootočit. Slyšel jsem dřív takové vesnické testy jako přeložit na půl noviny a zkusit zastavit vrtuli, ale to je tak akorát ji nějak poškodit a ohnout. Prostě jak se auto ohřeje, musí klást odpor.
BMW E38 750iA Individual
BMW 330i E91 Ghetto Touring
Mini Cooper S Cabrio (R57)
BMW 330i E91 Ghetto Touring
Mini Cooper S Cabrio (R57)
- P3RF3KT
- Příspěvky: 4307
- Registrován: sob črc 09, 2011 2:16 pm
- Bydliště: Ústí nad Labem
Re: Filozof - E38 728ia Schwarz II
Visco ne, co ve vedrech dobiha je vrtule pred klima chladicem
BMW E38 740i M62 Kompresor Individual
PRODEJ NÁHRADNÍCH DÍLŮ e38
PRODEJ NÁHRADNÍCH DÍLŮ e38
- Filozof
- Příspěvky: 2220
- Registrován: úte srp 20, 2013 7:05 am
- Bydliště: Vyškov
Re: Filozof - E38 728ia Schwarz II
Aha takže klima vrtule dojíždí ? já už myslel že to je visca co dochlazuje chladič to jsem si neuvědomil...takže klima co chladí zároven olej automatu. No tak to musím rychle vyřešit před létem abych nepřehříval olej. Díky
Jo jinak test novinama funguje dobře - (zkoušel jsem) ale pokud je teplota nad limit měl by se ohnout pásek ve visce a sepne natvrdo a měla by chladit pořádně takže to pak má zvuk jako stihačka jistě znáte z parných dnů kdy občas sepne..pamatuji si jak jsem se rozjíždel po stání v koloně loni na dálnici a hučelo to jako když startuje boing- luxusní zvuk jakobych měl 5litr
Jo jinak test novinama funguje dobře - (zkoušel jsem) ale pokud je teplota nad limit měl by se ohnout pásek ve visce a sepne natvrdo a měla by chladit pořádně takže to pak má zvuk jako stihačka jistě znáte z parných dnů kdy občas sepne..pamatuji si jak jsem se rozjíždel po stání v koloně loni na dálnici a hučelo to jako když startuje boing- luxusní zvuk jakobych měl 5litr
BMW E38 728ia Schwarz II - LPG Prins VSI 6/97 - Spotřeba
- P3RF3KT
- Příspěvky: 4307
- Registrován: sob črc 09, 2011 2:16 pm
- Bydliště: Ústí nad Labem
Re: Filozof - E38 728ia Schwarz II
Zdrava visca jde na tvrdo vzdy po nastartovani cca 20s. Kdyby si neco z toho potreboval, oboji mam.
BMW E38 740i M62 Kompresor Individual
PRODEJ NÁHRADNÍCH DÍLŮ e38
PRODEJ NÁHRADNÍCH DÍLŮ e38
- Filozof
- Příspěvky: 2220
- Registrován: úte srp 20, 2013 7:05 am
- Bydliště: Vyškov
Re: Filozof - E38 728ia Schwarz II
Tak opravený plech za předním pravým kolem. Kterej začal pár dní zpátky nepříjemně drnčet, takže jsem sundal kolo a zjistil že je utržený z původních šroubů. Vyhodil jsem starý šroub a dal jsem nový s velkou podložkou cca velikosti 50koruny. Takže ted to drží fest a nic nerachotí.
Pokud budete opravovat můžete použít jednoduchou metodu jako já. Případně vyměnit ale je to zatím zbytečné, když je plech z 99procent v pořádku.
Co jsem slyšel trápí to dost aut modelu e38.
Případně máte jiné zkušenosti nebo nápady co stím ?
Věřím že to vydrží.
Příště mě čekají kotouče a desky přední ATE ale obávám se že nepudou povolit šrouby ...zkoušel jsem a u desek se stím nedá vubec hnout.
Bude to asi chtít jámu a dlouhej metrovej nástavec a sílu.
Pokud budete opravovat můžete použít jednoduchou metodu jako já. Případně vyměnit ale je to zatím zbytečné, když je plech z 99procent v pořádku.
Co jsem slyšel trápí to dost aut modelu e38.
Případně máte jiné zkušenosti nebo nápady co stím ?
Věřím že to vydrží.
Příště mě čekají kotouče a desky přední ATE ale obávám se že nepudou povolit šrouby ...zkoušel jsem a u desek se stím nedá vubec hnout.
Bude to asi chtít jámu a dlouhej metrovej nástavec a sílu.
BMW E38 728ia Schwarz II - LPG Prins VSI 6/97 - Spotřeba
- Filozof
- Příspěvky: 2220
- Registrován: úte srp 20, 2013 7:05 am
- Bydliště: Vyškov
Re: Filozof - E38 728ia Schwarz II
Tak jsem se popral s kotoučema ATE a deskama TRW co mi doporučil známý, kterej to má na 5er a je spokojenej ...tento víkend jsem se do toho pustil a byl to opravdu porod se šroubem, který jistí kotouč.
Taková malá bestie a člověk se stím natrápil. Byl už vyžvejkanej, když jsem ho viděl ale kde shánět novej v neděli, když máte rozdělané auto nešlo.
Tak jsem po všelijakém oťukávání kladivem a prostříkávání wdčkem a modlení se nejvyššímu bohu BMW na nebi jsem přemýšlel co stím... a ktomu mě dostala slova otce, kterej říká dej to do servisu v pondělí ráno ti jej domluvím. To mě dopálilo natolik, že jsem si řekl ne nějak to pujde a musím to udělat za každou cenu stím, že nesmím poškodit šroub.
Nakonec jsem vymyslel vzít 45ku hvězdici a namlátit ji místo imbusáku. Pomohlo to a pak jsem šroub povolil. Ale to už jsem myslel, že je poslední varianta, jak stou bestií hnout.
To byla jedna strana, pak mě čekala druhá strana auta a další bojové umění s taktickým myšlením, jak povolit dva šrouby co držely brzdiče. Ty držely fest a páka, na kterou jsem měl připravenou metrovou tyč, nešla nijak aplikovat. Takže mě napadl geniální nápad. Mám z něj opravdu radost.
Vzal jsem žabu na zvedání auta a gola klíč který jsem zespodu nahoru povolil tím, že jsem zapřel za žabu a pomalu zvedal a po chvilce lup a hotovo. podařilo se oba šrouby povolit. Tak to jsem nečekal, že se dostanu až k takovým zvláštním řešením, jak povolit dva šrouby, pákou a tahem klíče směrem nahoru.
Takže až budete zoufalí někdy, třeba vás napadne taky podobnej zlepšovák, jak povolit něco kde není prostor na žádné nápady ani možnost si pomoci metrovou pákou.
Tady nějaké foto z natáčení.
Ráno jsem začal stím že do oběda hotovo a ve skutečnosti bylo o pulnoci přesně, kdy jsem dokončil výměnu kotoučů.
Přitom jsem vyhodil krycí plech, kterej začal zase řinčet na pravé straně a musím koupit nový.
zde je vidět zakousnutá hvězdice do pojištováku kotouče
PS: Taková krávy brzdiče a desky na 728i jsem opravdu nečekal.
a zde srovnání starý a nový kotouč. Uvidíme, jak dlouho ten ochranný nástřik na kotouči vydrží.
Taková malá bestie a člověk se stím natrápil. Byl už vyžvejkanej, když jsem ho viděl ale kde shánět novej v neděli, když máte rozdělané auto nešlo.
Tak jsem po všelijakém oťukávání kladivem a prostříkávání wdčkem a modlení se nejvyššímu bohu BMW na nebi jsem přemýšlel co stím... a ktomu mě dostala slova otce, kterej říká dej to do servisu v pondělí ráno ti jej domluvím. To mě dopálilo natolik, že jsem si řekl ne nějak to pujde a musím to udělat za každou cenu stím, že nesmím poškodit šroub.
Nakonec jsem vymyslel vzít 45ku hvězdici a namlátit ji místo imbusáku. Pomohlo to a pak jsem šroub povolil. Ale to už jsem myslel, že je poslední varianta, jak stou bestií hnout.
To byla jedna strana, pak mě čekala druhá strana auta a další bojové umění s taktickým myšlením, jak povolit dva šrouby co držely brzdiče. Ty držely fest a páka, na kterou jsem měl připravenou metrovou tyč, nešla nijak aplikovat. Takže mě napadl geniální nápad. Mám z něj opravdu radost.
Vzal jsem žabu na zvedání auta a gola klíč který jsem zespodu nahoru povolil tím, že jsem zapřel za žabu a pomalu zvedal a po chvilce lup a hotovo. podařilo se oba šrouby povolit. Tak to jsem nečekal, že se dostanu až k takovým zvláštním řešením, jak povolit dva šrouby, pákou a tahem klíče směrem nahoru.
Takže až budete zoufalí někdy, třeba vás napadne taky podobnej zlepšovák, jak povolit něco kde není prostor na žádné nápady ani možnost si pomoci metrovou pákou.
Tady nějaké foto z natáčení.
Ráno jsem začal stím že do oběda hotovo a ve skutečnosti bylo o pulnoci přesně, kdy jsem dokončil výměnu kotoučů.
Přitom jsem vyhodil krycí plech, kterej začal zase řinčet na pravé straně a musím koupit nový.
zde je vidět zakousnutá hvězdice do pojištováku kotouče
PS: Taková krávy brzdiče a desky na 728i jsem opravdu nečekal.
a zde srovnání starý a nový kotouč. Uvidíme, jak dlouho ten ochranný nástřik na kotouči vydrží.
BMW E38 728ia Schwarz II - LPG Prins VSI 6/97 - Spotřeba
- oxik
- Příspěvky: 2245
- Registrován: stř bře 13, 2013 4:46 pm
Re: Filozof - E38 728ia Schwarz II
Super, člověk si musí nějak poradit a kreativitě se meze nekladou Já teď stavím bazény a to jsou občas taky dobrý manévry
Mimochodem k čemu je ten ochrannej nástřik? Já myslel, že to je jen nějaká vrstva z výroby, co se při prvním prudším zabrzdění sundá, rád se nechám poučit
Mimochodem k čemu je ten ochrannej nástřik? Já myslel, že to je jen nějaká vrstva z výroby, co se při prvním prudším zabrzdění sundá, rád se nechám poučit